Inte semester än

Nope. Än har jag inte semester.  Men på fredag smäller det! Då går jag på 5 veckors underbar, efterlängtad ledighet! Marcus och Elin har däremot semester. Dom packade in sig i bilen i morse och drog till Öland. Så nu är jag ensam hemma i några dagar (med hundarna förstås). Det känns jättekonstigt. Jag har varit ifrån Elin fyra dagar som mest men då var ju jag iväg, det här är första gången som hon är borta och jag är hemma. 😕  Saknar henne redan men ser också lite från emot att kunna gå med hundarna som jag vill, äta i fred, duscha i lugn och ro och sova utan någon som klättrar runt på mig. Plus att jag vet att hon kommer ha jätteroligt med sin pappa, farmor och farfar, det gör att det känns bra. ❤ 

I helgen fick jag lite försmak på semestern när vi åkte till Mellbystrand och den årliga familjeträffen där. Det var strålande solsken och varmt på lördagen och hela dagen var jättebra! Jag och Elin badade flera gånger, både i poolen och havet.  Vi åt gott och mycket. Elin lekte en massa med alla saker som fanns och verkade trivas väldigt bra. Hon är lite blyg precis när vi träffar människor hon inte känner så väl men efter en liten stund springer hon runt och pratar och tar för sig. Hon gick till slut på egna små äventyr på trädgården och hängde på dom äldre barnen några gånger. 

One thought on “Inte semester än

Kommentera

