Egentid hemma

Jag har njutit av dom här ensamma dagarna hemma. Jättemycket faktiskt! Jag saknar så klart både Elin och Marcus men frihetskänsla när man kan bestämma helt själv vad man vill göra en eftermiddag/kväll, utan att ta hänsyn till någon annan, är underbar. Jag uppskattade det aldrig när det var en självklarhet i livet men nu har det verkligen känts lyxigt. På samma gång känns det skönt att dom kommer hem imorgon. Jag vill gosa med den där lilla mysfisan, höra hennes glada skratt och tjattrande och hänga med på hennes upptåg. 

Vad har jag passat på att göra nu då, som jag inte gör annars? Jag har lyssnat på Sommar i p1 och börjat på en ljudbok, jag har tränat och promenerat med hundarna, jag har suttit på altanen och druckit kaffe i lugn och ro och igår var jag på after work i Jönköping. Men mest av allt har jag bara tagit det lugnt. Varvat ner inför semestern som börjar efter jobbet imorgon och sett till mina behov och önskningar utan att behöva prioritera någon annan först. Tänk vad livet var enkelt innan barn egentligen! 😎 Men samtidigt tråkigt och fattigt, jag älskar ju att ha Elin omkring mig! ❤ 

Kommentera

