En sommarkväll

Efter att ha varit och tränat agility med Freja och Tetley (som gick kanonbra, jag ser grymt mycket fram emot onsdagens tävling!) mötte jag en glad och väldigt vaken Elin i dörren, trots att klockan var 20.45… Hon sov runt 2 timmar ganska sent på eftermiddagen så en längre kväll var förväntad. Vi passade på att njuta lite extra av den ljumna sommarkvällen genom att gå en promenad med Kalla och Lipton. Elin älskar att promenera med sin Lipton. ❤ Hon håller noga i kopplet och har lärt sig att ha koll så att hon inte trasslar in sig i det. Gör hon det kan hon numera stolt stå på ett ben och lyfta det andra över kopplet. ”Titta, titta!” säger hon då. Ofta trasslar hon in sig lite med flit för att få visa upp sina skills. 🙂 Lipton är ju snällast i världen och går lugnt och fint och stannar när jag säger till honom att vänta. Vi gick rundan förbi åsnan och hästen och sen vidare förbi dom andra hästarna och så nerför backen och hem. Det är så mycket att titta på! Först letar vi upp vart i hagen kossorna är. De gick en bit in och åt kvällsmat bestämde vi. Åsnan är en klar favorit. Den är väldigt nyfiken och kommer alltid fram till staketet, så även ikväll. Vi pratade om hans stora öron och flugorna och att dom äter gräs och frustar. Elin härmade både öronviftningar och frustningar. ❤ Hon vill alltid gå en längre runda än jag tänkt mig men ikväll följde hon ändå med mig smidigt, det blev bara ett par försök med ”häråt!” när vi skulle svänga åt ett annat håll. Vi tittade på grannarnas gräsklippare, kollade efter hunden som ibland är innanför staketet och iakttog masten noga. Hon pratar ungefär hela tiden och springer gärna fort, fort för att visa att hon kan. ”Elin snabb!” Den sista biten sjöng vi alla sånger hon kunde komma på, högt i sommarkvällen. Jag fick applåder för mig insats, ”bra mamma!” 😀 Den sista biten ville hon ”komma upp” och när jag lyfte upp henne slog hon sina små armar hårt om min hals och det var en alldeles perfekt, helt underbar stund. Älskade unge vad du fyller mitt liv med kärlek och mening. ❤ ❤

One thought on “En sommarkväll

  1. Åh det låter som en magisk o helt perfekt kvällspromis 😍 guldålder verkligen, när allt är så stort, härligt o ärligt ❤

Kommentera

