Första semesterveckan

Snart är första veckan på semestern förbi. Det känns som jag har varit ledig länge redan! Underbart! Vi har hunnit med en hel del på kort tid. Vädret har överlag varit bra, vissa dagar strålande, vissa dagar lite mer mulet, men inte direkt pissväder någon dag. Vi har badat, lekt i trädgården, gått promenader, ätit bär och njutit av sommarsaker. Men vi har också hunnit med ett besök på Liseberg med Johanna, Kasper och mormor. Där var det varmt och fullt av folk, men Elin tyckte om karusellerna och hade en spännande dag, så det var lyckat ändå. Kanske att vi åker dit igen senare under säsongen, vi fick några åk-kuponger över så då kostar det ju bara inträde.
Två kvällar denna veckan har jag haft uppbokat för dömning och tävling i Kinnared. Tetley tävlade två hoppklasser men var tyvärr allt för i ofas med underlaget för att få något vidare resultat. En disk pga att han blev för vid och inte svängde (pga underlaget) vilket ledde till en missad linje, Sen blev det ett lopp med vägran i slalom och dålig tid pga nämnda vägran och dåliga svängar överlag.
Mitt dömande gick klart bättre kvällen efter. Jag dömde två agility 1:or och är nöjd med båda, både vad gäller själva bedömningarna men även banorna. Inte svåra men det hände lite grann. Jag försöker göra banor jag själv skulle vilja sprungit i den klassen, hoppas att åtminstone någon annan har samma smak som mig! 🙂
I fredags blev det en heldag med besök i Skene. Vi träffade kusin med fru och barn, farbror samt farmor i sitt nya boende. Hon har haft en mindre stroke och klarar inte längre av att bo själv i sin lägenhet så nu har hon fått flytta till ett boende. Hon kändes äldre än när jag träffade henne sist och var lite förvirrad över allt som hänt med sjukhusvistelse, flytt och olika boenden. Men hon sken upp när hon träffade Elin och Kasper och busade på nästan som förut med dom. ❤ Jag tror att det här nya kommer bli bra när hon vant sig även om hon var klart skeptiskt nu. Vem skulle inte ha svårt för den omställningen vid 93 års ålder när man alltid klarat sig själv och inte behövt eller velat få hjälp av någon? Jag tycker iaf det känns bättre att veta att hon får mat och hjälp med vardagen och kan komma ut i friska luften varje dag (i lägenheten satt hon i princip isolerad eftersom det inte fanns hiss och hon inte kunde ta sig och rullatorn ner för dom ca 10 trappstegen i trapphuset). Fina farmor som verkligen betyder så oerhört mycket för mig nu, min sista riktiga länk till Skene och pappa. Jag ska verkligen försöka ta mig själv i kragen och åka dit en gång till under semestern. Vem vet hur många gånger till jag kommer ha möjlighet att träffa henne överhuvudtaget? 😦

Kommentera

