Halvvägs

Inte riktigt 50% men nära inpå. I början på april ska Elin bli storasyster och vår lilla familj ska växa från tre till fyra. ❤ Det känns ju konstigt. Bra så klart, men konstigt. Den här hösten blev inte mycket med för jag har mått lika illa och varit lika trött som jag var med Elin. För ungefär tre veckor sen blev jag lite mer mig själv igen, men från de sista veckorna på semestern fram till mitten på oktober spydde jag minst en gång om dagen och mådde ständigt illa. Det är verkligen jobbigare än vad det låter… Man har liksom inte lust till nåt. Det enda som kändes ok var att ligga i soffan/sängen och bara vara. Så där lätt med en 2,5 åring, 4 hundar och ett jobb att sköta… Men nu tänker jag att den värsta biten är över, nu blir kroppen tyngre allt eftersom och jag lär få foglossning men det är liksom överkomligt i jämförelse. Det är ju först nu jag på något vis kan tycka det är ”mysigt” att vara gravid. Inom citationstecken för jag tycker faktiskt inte om att vara gravid, som endel andra säger att dom gör. Jag tycker om att känna igen mig själv, min kropp och hur den fungerar. Det gör man inte som gravid, alls. Man är ju inte ensam i sin kropp. Jag känner mig heller inte det minsta kvinnlig eller bekväm med att växa. Jag tycker det är underbart att folk är för rädda för att göra bort sig eller trampa någon på tårna för att fråga. På jobbet tror jag faktiskt inte ens att alla är medvetna om det än, mycket pga av våra pyjamaskläder förstås, men magen går inte att dölja längre trots att jag gått upp en storlek på kläder.
Imorgon ska vi på ultraljud nummer 2. Det ska bli kul att se bebis igen och kanske kan vi få reda på om det är en flicka eller pojke? ❤ Jag har samma känsla som jag hade med Elin; att det är en pojke. Det trodde Elin också när jag frågade. 🙂 Däremot sägs det ju att man mår mer konstant illa med en flicka. Vi får väl se. Det spelar verkligen ingen som helst roll, men jag kunde känna mycket mer för bebisen efter att vi fick reda på könet sist, så går det att se vill vi veta det även denna gång. Så har vi lite längre tid på oss att försöka enas om ett namn också… 😉

8 thoughts on “Halvvägs

Kommentera

